Thursday, October 1, 2009

Harga Susu Tepung, Susu (Condensed), Minyak Masak, Serbuk Kari, Kicap dan Sos di Hypermarket (as of 1 Oct 2009)

Assalamualaikum & Salam Sejahtera,

Senarai harga terkini (as of 1 Oct 09) untuk barangan yang dijual di Carrefour (Subang), Giant (USJ), Jusco (Sunway), Mydin (USJ) dan Tesco (Shah Alam):

Daripada senarai di atas, kita boleh lihat yang Mydin menawarkan harga yang terendah bagi kebanyakan barangan seperti di atas. So, saya harap rakan blogger/reader sekalian bolehlah menggunakan senarai ini sebagai rujukan semasa membeli barang keperluan nanti. Anda semua boleh mendapat banyak penjimatan dan seterusnya bolehlah gunakan wang tersebut untuk perkara-perkara lain. Saya amat syorkan anda buat satu tabung khas dari penjimatan yang anda dapat, anda kumpul dan buat pelaburan dalam asb ker emas ker. Kalau anda mahu lebih maklumat lanjut tentang pelaburan mana yang sesuai, saya rekomen anda lawatlah blog kawan saya ini di http://www.pie2020.com/blog/. Dia seorang yang boleh saya katakan "pakar" lah..untuk bercerita dan mensyorkan cerita tentang pelaburan ini.

So, sampai disini dulu cerita saya..nantikan blog saya yang seterusnya, banyak lagi maklumat-maklumat dan cerita yang ingin saya kongsikan bersama anda semua.

Sekian, terima kasih..

"Consumer Bijak"

6 comments:

  1. waahh..ada yg info terbaru lagi.
    thanx encik CB :p
    saya nak print la bg parent.
    ehehehe. xpe kn?

    ReplyDelete
  2. hehe..boleh..memang untuk dikongsi bersama..sharing is caring..

    ReplyDelete
  3. tuann .. takde posting baru ke.. busyy buat report ke bang..

    ReplyDelete
  4. tuan...bole bg maklumat lengkap on kicap products in terms of price for Kicap Adabi,Kicap Kipas Udang,Kicap Yakin,Kicap Jalen n Kicap ABC.TQ

    ReplyDelete
  5. sye nk tnye harga 1 kg dutch lady milk powder di tesco berapa....

    ReplyDelete
  6. Saya ada buat kajian lebih 300 barang2 di Tesco, Mydin, Giant dan 99 Speedmart. Takde kesempatan lagi untuk Carrefour. List tu belum complete. Tapi saya ada buat summary list membandingkan semua harga barang untuk lebih 20 barang dan dapat berjimat RM40 untuk 20 barang. List barang2 tu boleh download kat http://www.konfius.com
    Sebenarnya list ni utk mak saya dan saya harap dapat update list ni setiap minggu walaupun dalam kesibukan bekerja di universiti malaya.

    ReplyDelete