Monday, September 28, 2009

Perbandingan Harga di Carrefour, Giant, Jusco, Mydin dan Tesco

Assalamualaikum & Salam Sejahtera,

Hi bloggers!!! So, kali ni CB nak share finding CB on price comparison bagi harga ayam, daging (local), udang putih dan beras (tapi terhad untuk jenis tertentula yer). Semua harga barangan ni di bandingkan dengan harga yang terdapat di Carrefour (Subang), Giant (USJ), Jusco (Sunway), Mydin (USJ) dan Tesco (Shah Alam). So, untuk makluman blogger semua, harga juga turut berbeza bergantung pada kawasan yer..

So, berikut adalah senarai barangan mengikut hypermarket (berdasarkan harga pasaran pada 28 Sept 2009):

So seperti yang anda dapat lihat,Tesco dapat menawarkan semua barangan dan Mydin pula 7 daripada 11 barangan dalam perbandingan kali ini (Mydin tidak menawarkan beras cap rambutan dan smart saving). Dari segi harga seekor ayam (tiada kaki dan kepala), Jusco (sunway) menawarkan harga terendah. Harga seekor ayam (kepala & kaki) terendah pula adalah Giant (USJ). Mydin pula menawarkan harga daging lembu tempatan terendah manakala Carrefour, Giant dan Tesco menawarkan harga terendah yang sama untuk udang putih.

So, setakat ini dulu analysis untuk perbandingan harga kali ini. Untuk makluman semua, ini adalah perbandingan pertama saya untuk semua. CB harap para blogger sekalian dapat manfaat dan kebaikan daripada analysis CB ini.

Terima Kasih, sehingga bertemu lagi..

Sekian,
"Consumer Bijak"

No comments:

Post a Comment